maandag 13 juli 2009

Toekomst Creative Agency's

Wat is de toekomst van creative agency's? Dat is een vraag die bij veel creatieven momenteel speelt. De toegevoegde waarde van creativiteit holt immers door het internet achteruit. De crisis doet daar nog een schepje bovenop.

Voorbeelden zijn dat templates makkelijk op het internet zijn te vinden, waardoor de vormgever snel buitenspel kan worden gezet en het verkrijgen van een ontwerp is zo makkelijk geworden dat het bijna op elke hoek van de straat verkrijgbaar is.

De technologie woedt voort, steeds meer mensen hebben toegang tot programma's waarmee ze met wat onderzoek hun eigen creatie kunnen vervaardigen.

De trends qua vormgeving schuift op, vormgevers worden gedwongen andere werkgebieden te zoeken. De ene zoekt het op het internet, anderen verhogen hun exclusiviteit. Weer anderen gaan een niveau hoger spelen om hun onderscheidend vermogen te vergroten.

Recent was ik op een bijeenkomst met het thema "The future of creative agency's". Diverse scenarios werden afgespeeld, degeen die mij het meest aansprak was het beeld dat ontwerpers organisaties van binnenuit gaan veranderen. Het is heel goed mogelijk dat ontwerpers bedrijven/organisaties gaan vormgeven. Kijken naar gebruiksvriendelijkheid, corporate feeling en logica van processes.

We zullen het afwachten…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten